Educatie

Het Archeologisch museum te Stein biedt vele mogelijkheden voor scholen zowel uit het basis- als het voortgezet onderwijs.Het educatieve aanbod van het museum omvat een groot scala aan kennismakings- en verdiepingsprogramma's voor kinderen, scholieren, studenten, gezinnen en volwassenen. Natuurlijk kunt u zo'n museumbezoek helemaal zelf invullen, maar de medewerkers van het museum geven graag suggesties om het museumbezoek zo leerzaam mogelijk te maken.

VOORGEZET ONDERWIJS

Word zelf gids!! De kinderen kruipen in de huid van de geleerde en worden expert op een vakgebied. Ze zullen in het museum hun vergaarde kennis aan elkaar doorgeven.

Dit lespakket is erop gericht de leerlingen op een zelfstandige manier in groepsvorm om te laten gaan met de informatie. Het lesmateriaal bestaat uit een goed gevulde leskist.

BASISONDERWIJS

In onderling overleg kan een keuze gemaakt worden uit de volgende mogelijkheden:

• Graaf naar het verleden
  • Met een schop in de hand ga je op zoek naar sporen uit het verleden. Een spannende zoektocht!

Dit lespakket bestaat uit een theoretisch gedeelte in de vorm van een rondleiding en een praktisch gedeelte: ze krijgen een grote kist ogenschijnlijk gevuld met zand doch wanneer echt gaan zoeken blijken er ook scherven in de liggen van voorwerpen die ze als puzzelstukjes aan elkaar dienen te lijmen.

Laatst aangepast op zondag 01 november 2009 15:33